fbpx

Michal Gálet: „Aj ja niekedy zhreším, ale človek sa musí vedieť kontrolovať.“

Prinášame rozhovor s Michalom z relácie Extrémne Premeny (TV Markíza) o tom, čo zmenil v stravovaní a čo by odkázal ostatným, ktorí sa o redukciu hmotnosti pokúšajú.

Aké najväčšie dietetické chyby si robil pred vstupom do relácie?

Najväčšie chyby v strave pred nástupom do relácie boli tie, že som toho jedol veľa a veľmi veľmi nepravidelne, hlavne večer. A nesmiem určite zabudnúť na pitie sladkých vôd a alkohol.

Čo najdôležitejšie si sa o strave naučil? Čo ti najviac pomohlo?

Určite mi veľmi pomohli jeho prednášky kedy vysvetľoval ako to celé funguje v organizme, čo sa ako ukladá, ako kombinovať správne stravu. Zaujímavé bolo zistiť, že akú energetickú hodnotu má jedlo. Napríklad, že jedna pizza je ako celý fúrik zeleniny, ktorý mi doviezol v kuchyni lidla pri natáčaní.

“Mnohí z nás majú častokrát skreslenú predstavu ako bohaté sú niektoré potraviny na energiu v porovnaní s inými. Napríklad taký dressing v porovnaní so zeleninou. Máme tendenciu myslieť si, že pokiaľ má jedlo malý objem, má aj málo energie. Opak je však pravdou. Existuje množstvo nie najvhodnejších potravín, ktoré majú malý objem a pritom obrovské množstvo energie a naopak.”

Michal Páleník

S čím so stravou si mal najdlhšie problém? S čím stále zápasíš?

Najväčší problém je asi odriekanie všetkých tých dobrôt všade okolo seba. Človek sa musí vedieť ovládať a vedieť čo môže, kedy a hlavne koľko. Je to lepšie, avšak ešte si musím dávať pozor, aby som neskĺzol do starých koľají.

Aký je tvoj obľúbený recept z jedálnička?

Čerstvý šalát s kozím syrom

  • Nakrájané varená červená repa 1ks
  • Čerstvý šalát
  • Čerství kozí syr 100g
  • Pekanové alebo hocijaké orechy
  • Poliať trochou olivového oleja, ja používam v spreji
  • Pokvapkať trošku citrónom a medom.

Dobrú chuť

Čo by si poradil ľuďom, ktorí začínajú chudnúť?

Poradil by som im to, čo si mi povedal ty. Už som pár ľuďom dokonca poradil a tiež schudli. Len to treba dodržiavať a aj keď sa to niekedy nepodarí, dôležité je opäť vrátiť sa do systému zdravej životosprávy. Jesť radšej kvalitnejšiu a čerstvú stravu bez chemických úprav. Jesť menej energeticky bohaté jedlá. Čo sa mäsa týka, chudé hydinové mäso, králičie a veľa zeleniny, ktorá zabezpečí dostatočný objem v jedle a má zároveň málo energie. Chudnúť sa dá aj normálnym jedlom a dokonca aj s pečivom. Všetko je o najmä o množstve. A samozrejme pohyb, aspoň sa treba ísť prejsť. Čokoľvek je lepšie ako nič.

Získajte aj vy personalizovaný jedálniček na mieru

Proces žiadosti je veľmi jednoduchý a rýchly – po odoslaní online objednávky vám na základe zadaných údajov vyberieme najvhodnejšieho odborníka. Ten vás následne kontaktuje a pripraví stravovací plán na mieru. Predstaví vám ho v rámci výstupnej konzultácie tak, aby ste ho vedeli jednoducho dodržiavať.

Výhody jedálnička Planeat

  • desiatky receptov na mieru pre každé jedlo dňa
  • variabilita výberu – jedálniček neurčuje presný týždenný plán, vyberiete si jedlá podľa chuti a toho, čo máte v chladničke
  • recepty obsahujú primárne obľúbené potraviny, neobľúbené sa minimalizujú
  • výber potravín zohľadňuje finančné možnosti klienta
  • pri tvorbe jedálnička je možné zohľadniť aj alergie a rôzne medicínske diagnózy ako napríklad diabetes
  • ďalšie užitočné inštrukcie a princípy zdravého stravovania priamo v jedálničku