fbpx

Michal Grajciar: „Aj ja niekedy zhreším, ale človek sa musí vedieť kontrolovať.“

Prinášame rozhovor s Michalom z relácie Extrémne Premeny (TV Markíza) o tom, čo zmenil v stravovaní a čo by odkázal ostatným, ktorí sa o redukciu hmotnosti pokúšajú.

Aké najväčšie dietetické chyby si robil pred vstupom do relácie?

Určite to bolo prejedanie sa, vyžieranie chladničky večer. Išlo najmä o nezdravé vyprážané jedlá, mastné jedlá (langoše s tatarkou a syrom) a sladkosti.

Čo najdôležitejšie si sa o strave naučil? Čo ti najviac pomohlo?

Človek sa najmä naučil, že nemám žiadnu diétu, len som sa začal stravovať zdravo a v primeranom množstve. Zistil som, že sa dá jesť zdravo, chutne a bez pocitu hladu. To bolo aj moje najväčšie prekvapenie. Vždy som si myslel, že chudnúť sa dá len diétou, a tu som pochopil, že diéta je len krátkodobá záležitosť, ktorá vlastne k ničomu nevedie. Sám som si toto vyskúšal na vlastnej koži v minulosti, že keď som aj diétou niečo zhodil časom som to nabral späť.

S čím so stravou si mal najdlhšie problém? S čím stále zápasíš?

Nepovedal by som, že som mal s niečím problém. V premenách je veľmi dobre nastavený systém začiatočného bootcampu, kde ma vlastne za tri týždne nastavili na môj budúci jedálniček a doma som už v tom len pokračoval. Samozrejme bez prípravy jedla deň vopred do práce by to nešlo. Človeku sa nie vždy chce deň dopredu všetko chystať, najmä ak jeho deň je v štýle tréning-robota-tréning-kontrola úloh detí a pod

Našťastie som mal podporu rodiny a najmä veľkú obetavosť manželky, ktorá mi chystala väčšinou jedlo na druhý deň. Stále zápasím, asi ako každý človek, že mám chuť niekedy na niečo sladké. Ja milujem zmrzlinu, takže najmä v lete to bol veľký boj. Samozrejme, že aj ja teraz niekedy zhreším, ale človek sa musí vedieť kontrolovať. Ja naďalej veľa trénujem, keďže som sa začal venovať triatlonu, takže sa to našťastie neprejavuje.

Aký je tvoj obľúbený recept z jedálnička?

Vyslovene obľúbený nemám, nakoľko jedálniček mám veľmi pestrý a mám veľké množstvo možností. Ale ak mám niečo dobré povedať, tak je to pre mňa najmä jeden, ktorý si dosť často robím. Je to totiž recept na rýchlu a zdravú večeru, keď človek po celom dni nič nestíha a už sa mu nič nechce chystať náročné. Je to: biely jogurt, tvaroh, ovocie (v recepte mám čučoriedky, ale obmieňam to podľa sezónneho ovocia, lebo čerstvé je vždy najlepšie), vlašské orechy a javorový sirup. Je to naozaj veľmi rýchla večera, zdravá a navyše aj sladká. Takže oklamem aj chuť na sladké. Musím sa priznať, že keď som si ho prvý krát robil a videl som to malé množstvo, tak som si povedal „Veď po tomto budem hladný“. No po zjedení som zistil, že je to veľmi sýte. Takže vyskúšajte a prajem dobrú chuť.

Čo by si poradil ľuďom, ktorí začínajú chudnúť?

Strava je základ chudnutia. Môžete športovať koľko chcete, ale keď neupravíte stravu tak sa žiaden výsledok nedostaví a za chvíľu to zabalíte. Diéta je na nič. Krátkodobý efekt a za chvíľu rezignujete. Môj recept je poradiť sa s odborníkom, ktorý vám pripraví stravu na mieru. Samozrejme, že nie každý odborník je odborník. Niekedy sa až divím, keď mi nejaký známy hovorí, akú stravu mu naordinovali. Ja som mal šťastie, že jedálniček mi pripravil Mišo Páleník, že to malo hlavu aj pätu a hlavne, že to bolo veľmi rozmanité a nikdy sa mi to nezunovalo. Takže treba prejsť na zdravú stravu bez diéty, zmenšiť porcie a k tomu pridať pohyb a za chvíľu sa efekt dostaví. Potom už len vydržať a časom zistíte, že sa takto dá žiť už celý život.

Získajte aj vy personalizovaný jedálniček na mieru

Proces žiadosti je veľmi jednoduchý a rýchly – po odoslaní online objednávky vám na základe zadaných údajov vyberieme najvhodnejšieho odborníka. Ten vás následne kontaktuje a pripraví stravovací plán na mieru. Predstaví vám ho v rámci výstupnej konzultácie tak, aby ste ho vedeli jednoducho dodržiavať.

Výhody jedálnička Planeat

  • desiatky receptov na mieru pre každé jedlo dňa
  • variabilita výberu – jedálniček neurčuje presný týždenný plán, vyberiete si jedlá podľa chuti a toho, čo máte v chladničke
  • recepty obsahujú primárne obľúbené potraviny, neobľúbené sa minimalizujú
  • výber potravín zohľadňuje finančné možnosti klienta
  • pri tvorbe jedálnička je možné zohľadniť aj alergie a rôzne medicínske diagnózy ako napríklad diabetes
  • ďalšie užitočné inštrukcie a princípy zdravého stravovania priamo v jedálničku