Prinášame rozhovor s Michaelou z relácie Extrémne Premeny (TV Markíza) o tom, čo zmenila v stravovaní a čo by odkázala ostatným, ktorí sa o redukciu hmotnosti pokúšajú.

Aké najväčšie dietetické chyby si robila pred vstupom do relácie?

Žila som v omyle, že čím človek menej príjme, tým rýchlejšie bude štíhlejší. Jedla som nepravidelne. Pamätám si, keď som začínala moje „diéty“ kde som celý deň držala hladovku alebo zjedla fakt minimum. Toto som vydržala maximálne tak tri dni a potom som spravila takzvaný atentát na chladničku a nasledoval jo-jo efekt.

A toto bol môj kolobeh, s ktorým som si nevedela dať rady a tie isté chyby som robila stále dokola. Alebo som sa snažila dať takzvané ovocné diéty – cez deň som zjedla kvantum ovocia a cítila som sa úžasne, že ako zdravo som začala… a vôbec som si neuvedomovala aké kvantum cukru moje telo prijalo.

Aká rada od Michala Páleníka ti najviac pomohla?

Tak v prvom rade som sa naučila jesť pravidelne 5-krát do dňa, plnohodnotné jedlá, kde prevláda viac zelenina. Nepociťovala som potom vôbec hlad. Existuje kopa chutných, no nezdravých receptov, ale Miško Páleník mi ukázal vždy zdravšiu verziu a tým pádom som si mohla vychutnať bez výčitiek aj to na čo som mala chuť.

Čo bola na začiatku našej spolupráce pre teba najväčšia výzva?

Môj najväčší problém bolo veľké množstvo pečiva. Strašne mi chutilo a vôbec som nepotrebovala ani teplý obed. Vždy, keď som bola lenivá si niečo navariť, som siahla po pečive. Tým, že moje telo bolo zvyknuté na rýchle jedlá bolo mi ťažko si zvykať na varené plnohodnotné jedlá, ale časom som si uvedomila, že som sýtejšia a nepociťujem hlad.

„Pečivo je vďaka mylným informáciam šíriacim sa internetom a inými médiami strašiakom mnohých ľudí. V skutočnosti celozrnné pečivo v rozumnom, individuálne určenom množstve je vyslovene vhodná potravina. Ako pri každej inej potravine je však kľúčové množstvo, ktoré zjeme. Miška jedla pečivo vo veľmi veľkých množstvách a v konečnom dôsledku prijala viac energie ako vydávala.“

Mgr. Michal Páleník

 

Čo by si poradila ľuďom, ktorí začínajú chudnúť?

Hlavne, aby pravidelne jedli, nedržali hladovky a mali správne vyváženú stravu.

Začiatky sú ťažké, určite by som poprosila o pomoc odborníka, aby ma naučil sa správne stravovať. Všetko je to v hlave. Nečakajte výsledky hneď, trpezlivosť ruže prináša a časom sa dostavia aj výsledky.

Obľúbené raňajky:

  • biely jogut
  • tvaroh hrudkovitý
  • jeden roztlačený banán
  • lyžička horkého kakaa
  • čučoriedky

 


 

Získajte aj vy personalizovaný jedálniček na mieru

Tento obrázok nemá vyplnený ALT popisok, jeho názov je Screen-Shot-2018-01-09-at-11.57.12.png

Proces žiadosti je veľmi jednoduchý a rýchly – po odoslaní online objednávky Vám na základe zadaných údajov vyberieme najvhodnejšieho odborníka. Ten Vás následne kontaktuje a pripraví stravovací plán na mieru. Predstaví Vám ho v rámci výstupnej konzultácie tak, aby ste ho vedeli jednoducho dodržiavať.

Výhody jedálnička Planeat

  • desiatky receptov na mieru pre každé jedlo dňa
  • variabilita výberu – jedálniček neurčuje presný týždenný plán, vyberiete si jedlá podľa chuti a toho, čo máte v chladničke
  • recepty obsahujú primárne obľúbené potraviny, neobľúbené sa minimalizujú
  • výber potravín zohľadňuje finančné možnosti klienta
  • pri tvorbe jedálnička je možné zohľadniť aj alergie a rôzne medicínske diagnózy ako napríklad diabetes
  • ďalšie užitočné inštrukcie a princípy zdravého stravovania priamo v jedálničku
Tento obrázok nemá vyplnený ALT popisok, jeho názov je Screen-Shot-2018-01-09-at-11.57.12.png

 

 

 


 

Inovácie v personalizovanom stravovaní

Sme spoločnosť, ktorá od roku 2013 pomáha inovatívnym spôsobom vytvárať personalizované úpravy stravy jednoduchšie a dostupnejšie. Vytvorili sme webovú aplikáciu, ktorá umožňuje jednoducho a rýchlo vytvoriť personalizovaný nutričný plán a analyzovať stravovacie návyky človeka. Renomovaní odborníci a osobnosti v oblasti stravovania prostrednícvtom aplikácie zdieľajú svoje vedomosti a skúsenosti. To umožňuje lekárom a zdravotníckym odborníkom starať sa o svojich pacientov, alebo nutričným terapeutom a trénerom o svojich klientov komplexnejšie a odbornejšie ako kedykoľvek predtým vďaka výraznej automatizácii.

Adriana Šalapová: „Všetko sa dá, len treba chcieť.“

Adriana Šalapová: „Všetko sa dá, len treba chcieť.“

Adriana Šalapová: "Všetko sa dá, len treba chcieť."Prinášame rozhovor s Adrianou z relácie Extrémne Premeny (TV Markíza) o tom, čo zmenila v stravovaní a čo by odkázala ostatným, ktorí sa o redukciu hmotnosti pokúšajú.Aké najväčšie dietetické chyby si robila pred...

Miroslav Budáč: „Získal som úctu k svojmu organizmu a zdraviu.“

Miroslav Budáč: „Získal som úctu k svojmu organizmu a zdraviu.“

Najväčšie chyby pred tým boli tie, že som bral jedlo ako samozrejmosť a jedol hocikedy a hocikoľko, nemal som režim, a ani hranicu. Jedol som, kým som necítil ťažobu v žalúdku. Jedol som veľa pečiva z bielej múky, veľa sladkostí. Mal som vysoký kalorický príjem a skoro žiadny výdaj…